۵ مرحله کلیدی انتخاب LMS (سیستم مدیریت یادگیری)

مدیر کل 5830 بازدید

اکنون شما تصمیم گرفته اید که در یک سیستم جدید مدیریت یادگیری سرمایه گذاری کنید. یا برای اولین بار LMS را اجرا کنید یا نرم افزار LMS فعلی شما بسیار نامناسب است ، پشتیبانی مشتری کمتری دارد و نیازهای یادگیری شما را برآورده نمی کند. در نهایت شما به دنبال انتخاب LMS مناسب و سکویی هستید که بتواند ضمن آموزش، اطمینان از پشتیبانی مورد نیاز برای دستیابی به اهداف یادگیری خود ، مقیاس تلاش های آموزشی خود را نیز بسنجید.

انتخاب LMS مناسب برای موفقیت استراتژی آموزش آنلاین شما بسیار مهم است. و آسان است که هنگام جستجو برای یک سیستم جدید ، تحت تأثیر صدها گزینه موجود قرار گیرید. با این حال ، با این ۵ مرحله برای انتخاب LMS ، تکنیک های ساده ای را پیدا خواهید کرد که به شما کمک می کند بهترین LMS را برای نیازهای تجاری خود دریافت کنید.

نکات کلیدی انتخاب LMS مناسب

مرحله ۱: مخاطبان خود را شناسایی کنید

اولین چیزها ، چه تازه می خواهید سیستم LMS انتخاب کنید و چه در حال جستجو برای یک سیستم عامل جدید LMS برای جایگزین کردن برنامه موجود خود باشید ، دقیقاً آنچه را که از LMS خود نیاز دارید و محتوای یادگیری شما به سمت چه کسانی است ، مشخص کنید.

این بسته به فراگیران و نوع آموزشی که باید ارائه دهید متفاوت خواهد بود.

اگر کارمندان خود را آموزش می دهید ، برای رسمیت بخشیدن به فرایندهای یادگیری ، مانند پردازش کارکنان ، و بهبود ماندگاری کارمندان ، به LMS نیاز دارید. اگر آموزش انطباق محور شما باشد ، به یک برنامه LMS نیاز دارید که دستیابی ، حفظ و پیگیری انطباق را آسان می کند. آموزش مشتری که از طریق LMS انجام می شود ، میزان ماندگاری را افزایش می دهد و به لطف مشتریانی که با درک کامل تری از محصول یا خدمات شما ، دوره های آموزشی خود را پشت سر می گذارند ، فرصت هایی را برای رشد ایجاد می کنند.

هنگامی که مخاطبان یا مخاطبان آموزش خود را شناسایی و آنچه را از LMS جدید خود نیاز دارید تجزیه و تحلیل کردید ، این عناصر، نیاز شما را در سیستم عامل جدید شما روشن می کند.

مرحله ۲: روی ویژگی های مهم تمرکز کنید

هنگامی که مخاطبان خود را شناسایی کردید ، قدم بعدی مشخص کردن ویژگی های LMS مورد نیاز شما در مقابل ویژگی های LMS مورد نظر شماست.

بسیاری از LMS های اساسی وجود دارد ، اما LMS شما باید از ویژگی های “آنچه شما نیاز دارید” پشتیبانی کند تا اطمینان حاصل کنید که برای اهداف مناسب است. بسته به آنچه که می خواهید از آموزش خود بدست آورید ، تعریف ویژگیهای مهم می تواند از مشاغل مختلف متفاوت باشد. برخی از نمونه های ویژگی های ارزشمند LMS عبارتند از:

  • سهولت استفاده: این مهمترین ویژگی است که باید در LMS بدنبال آن باشید. بستری که استفاده از آن آسان باشد ، یادگیرندگان و سرپرستان شما می توانند بدون نیاز به آموزش نحوه انجام کار ، از LMS استفاده کنند. این امر باعث می شود روند استفاده از LMS یک تجربه مثبت باشد و باعث افزایش تعامل شود.
  • گزارشگری: یکی از بهترین قسمتهای استفاده از LMS گزارش قدرتمندی است که ارائه می دهد. گزارش LMS ردیابی دقیق پیشرفت زبان آموز ، وضعیت دوره و میزان پایان دوره ، نتایج آزمون و غیره را آسان می کند.
  • ادغام ها: با تلفیق برنامه هایی که قبلاً در سازمان خود استفاده می کنید ، بیشترین بازده را از LMS دریافت خواهید کرد. یکپارچه سازی LMS می تواند به افزایش تعامل با زبان آموز و مدیر کمک کند و تجربه کاربری بهتری را ارائه دهد. به عنوان مثال ، اگر Single Sign-On (SSO) از طریق وب سایت یا اینترانت داخلی شما یکپارچه شود ، LMS شما فقط یک کلیک با زبان آموزان شما فاصله دارد.
  • سازگار با SCORM و xAPI: اطمینان از اینکه LMS شما از محتوای دوره های SCORM و xAPI پشتیبانی می کند یک ویژگی بسیار ضروری است. اگر LMS مورد نظر شما سازگار نباشد ، احتمالاً یک سیستم بسیار اساسی است.
  • پورتال های یادگیری: پورتال های یادگیری تجربه کاربری بسیار خوبی را به زبان آموزان شما ارائه می دهند ، مدیریت چندین مخاطب آموزش را در یک سیستم امکان پذیر می کنند. علاوه بر این ، می توانید برای جلوگیری از تکرار کار ، محتوا را در پورتال ها به اشتراک بگذارید.

گرچه ایجاد ویژگی هایی که به شما کمک می کنند تا اهداف یادگیری خود را به دست آورید مهم است ، اما شناسایی ویژگی هایی که به آنها نیازی ندارید بسیار مهم است. یک راه حل غنی از ویژگی ، پیچیدگی اضافی را به هر کار اضافه می کند و ممکن است LMS شما را بیش از حد لازم دست و پا گیر کند.

مرحله ۳: هر LMS را ارزیابی کنید

اکنون که مخاطبان آموزش خود را شناسایی کرده و نیاز خود از LMS را تشخیص داده اید ، روند انتخاب باید کمی قابل کنترل تر باشد.

با انجام یک مرحله اولیه تحقیق در سطح بالا ، ارزیابی مدعیان بالقوه را برای شناسایی سیستم هایی که به نظر می رسد هم مخاطبان آموزش شما و هم نیازهای لیست ویژگی ها را برآورده می کند ، شروع کنید. این لیست طولانی LMS شما خواهد شد.

پس از تدوین ، می توانید هرکدام را جداگانه ارزیابی کنید تا در مرحله بعدی آنها انتخاب یا از لیست خارج کنید. ارزشمندترین راه برای ارزیابی لیست طولانی LMS خود، داشتن ۱۵ دقیقه مکالمه کوتاه با نماینده توسعه تجارت برای هر یک از سیستم های مورد نظر شماست.

چت با آنها باعث صرفه جویی در وقت شما خواهد شد. این امکان را برای شما فراهم می کند تا لیست خود را سازماندهی کنید تا سیستم عاملهایی که به بهترین وجه نیازهای شما را برآورده می کنند در بالای لیست شما باقی بمانند و گزینه های نه چندان مناسب بتوانند به پایین بیایند یا حذف شوند.

مرحله ۴: فراتر از LMS نگاه کنید

لیست شما اکنون کوتاه تر شده است ، وقت آن است که به فراتر از ویژگی ها و قابلیت ها نگاه کنیم و در عوض ، روی فروشندگان تمرکز کنیم.

آنلاین شوید و درباره هر فروشنده LMS در لیست کوتاه خود تحقیق کنید تا آنجا که می توانید در مورد هر شرکت اطلاعاتی کسب کنید. بررسی های آنلاین، اطمینان حاصل می کند که تصویر کلیدی از بسترهای جدید LMS بالقوه خود را به قول خود مشتریان مشاهده می کنید.

همچنین در نظر گرفتن آنچه اتفاق می افتد هنگامی که LMS خود را انتخاب و قرارداد امضا کردید ، ضروری است. اگر یک فروشنده LMS، فروش خوبی داشته باشد ، همه چیز خوب است ، اما پشتیبانی های بعدی آنها چگونه است؟

هنگامی که فراتر از LMS نگاه می کنید ، این یک عامل حیاتی است که باید در نظر بگیرید. شما باید بدانید که اگر در دسترسی به دوره های LMS در ساعت ۶ صبح مشکلی دارید ، کسی در آنجا خواهد بود تا به شما کمک کند. نباید منتظر بمانید

ما در اینجا در آنک ، به موفقیت مشتریان خود اهمیت می دهیم و پشتیبانی فنی عالی را بصورت شبانه روزی ، بدون توجه به اینکه مشتریان در کجا قرار دارند ، ارائه می دهیم.

پس از رضایت از شهرت شرکت ، بررسی های مشابه و خدمات پشتیبانی ، برای یک دوره آزمایشی رایگان ثبت نام کنید تا LMS را در عمل مشاهده کنید و بفهمید که چگونه سیستم مخاطبان و ویژگی های شما را برآورده می کند.

مرحله ۵: انتخاب LMS

سرانجام ، شما می توانید سیستم های غیر واجد شرایط را با استفاده از مرحله فوق حذف کنید ، یک دوره آزمایشی رایگان انجام دهید و به LMS که بهترین نیازهای شما را برآورده می کند ، بسنده کنید.

گاهی اوقات در پایان شما دو یا سه سیستم دارید که نیازهای شما را برآورده می کند و باید تماس بگیرید که کدام یک را انتخاب کنید. اگر به این موضوع می رسید ، نگاهی دوباره به آنچه مشتریان فعلی آنها درباره هر سیستم می گویند و پشتیبانی آنها ، انجام دهید.

همچنین هوشمندانه است که تصمیم نهایی خود را با همکاران و همه ذینفعان در میان بگذارید و از بازخورد دعوت کنید تا همه از تصمیم شما راضی باشند. اگر می خواهید ارائه دهندگان LMS را تغییر دهید اما در چگونگی انجام این کار ضرر دارید ، راهنمای مفید “چگونه می توان LMS را تغییر داد” به شما می گوید همه آنچه را باید بدانید.

 

آیا در حال حاضر به دنبال LMS جدید هستید یا LMS خود را تغییر می دهید؟ برخی از عناصر اصلی که بدنبال آن هستید را در نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :