یادگیری ترکیبی ؛ موثرترین پاسخ سیستم های آموزشی در برابر همه گیری

مدیر کل 906 بازدید
یادگیری ترکیبی دز زمان کرونا

اغلب گفته می شود که هرچه مشکل بزرگتر باشد ، راه حل بزرگتر است. پس از یک سال دشوار  که همه دنیا درگیر ویروس کرونا  (COVID-19) هستند ، مدل B-learning یا یادگیری ترکیبی به عنوان یکی از موثرترین پاسخ های سیستم آموزشی در برابر موانعی که همه گیری ایجاد کرده ظاهر شده است. ما در مورد یک روش یادگیری صحبت می کنیم که به هیچ وجه جدید نیست ، اما برای اولین بار است که به عنوان گزینه ایده آل برای حال و آینده درک می شود و تدریس را به سطح جدیدی می برد.

مزیت بزرگ یادگیری ترکیبی این است که در آن دانش آموز یادگیری خود را با ترکیب حضور در کلاس های حضوری در حالی که همچنین برنامه درسی را بصورت آنلاین دنبال می کند ، انجام می دهد.

یادگیری ترکیبی

فاصله اجتماعی اهمیت یادگیری ترکیبی را تثبیت می کند

بشر به عنوان یک فرد اجتماعی همیشه آموزش حضوری را ترجیح داده است. با این حال ، COVID-19 کاملاً زمینه آموزشی را تغییر داده و اقدامات فاصله اجتماعی را به عنوان یک هنجار در نظر گرفته است. در نتیجه ، آموزش مجبور شد خود را منطبق کند و طولی نکشید که به مزایای بزرگ استفاده از آموزش ترکیبی برای به حداقل رساندن خطرات مسری و دستیابی به نتایج مطلوب پی برد.

برخی از مزایای آموزش ترکیبی

  • کاملترین روش است ، زیرا ترکیبی از مزایای آموزش حضوری در کلاسها با تمام مزایای آموزش آنلاین و از راه دور است.
  • همچنین امن ترین است ، زیرا همانطور که اشاره کردیم ، دانش آموزان به همان اندازه که در مدل کاملاً رو در رو هستند ، نیازی به گذراندن ساعت در کلاس ندارند. به این ترتیب ، ازدحام بیش از حد در کلاس ها کاهش می یابد ، احترام به اقدامات فاصله اجتماعی آسان تر است و به مهار اثرات همه گیری COVID-19 کمک می کند.
  • کاملاً سازگار است و امکان شخصی سازی را فراهم می کند.
  • ابزارهای زیادی را به معلمان و دانش آموزان ارائه می دهد مانند کنفرانس ویدئویی ، تخته های سفید ، اشتراک صفحه ، پیام رسانی فوری ، سیستم عامل محتوا یا بازی های واقعیت مجازی و یادگیری را ارائه می دهد. در حقیقت ، با پیشرفت و تکامل منابع فنی در طول زمان ، امکانات آموزش ترکیبی نیز بهبود می یابند.
  • مشارکت و ارتباطات تشویق می شود ، به طوری که دانش آموز احساس می کند یکپارچه تر است و می تواند فعالیت بیشتری داشته باشد. B-Learning ابزارهای زیادی را ارائه می دهد ، اما در عین حال مردم را به کار مداوم با معلم و همسالان دعوت می کند تا با آنها روبرو شده و مشکلات را حل کند.

یادگیری ترکیبی B-Learning برای ماندن در سیستم آموزش است

یکی از واضح ترین درسهایی که این همه گیری به ما آموخته این است که این مدل یادگیری در حال شکل گیری خود است. تا کنون ، همه از زنده ماندن آن اطمینان نداشتند ، اما یادگیری ترکیبی دوره آزمایشی سختی را پشت سر می گذارد

به عبارت دیگر ، تغییر بر افرادی تحمیل می شود که حتی به فکر تغییر مدل تدریس خود نبوده اند. بسیاری از مدارس ، موسسات ، دانشگاه ها و غیره وجود دارند که برای اولین بار از این مدل ترکیبی استفاده کرده اند و کشف کرده اند که علاوه بر اینکه راه حل ایده آل برای جلوگیری از شیوع ویروس است ، استفاده از فناوری آن را به آینده آموزش تبدیل می کند

پروفسور انریکه دانز این مزایا را در مجله معتبر فوربس ذکر می کند ، اما همچنین به ما یادآوری می کند که در طی این فرایند تکاملی ، برای دستیابی به یک سیستم کاملاً ترکیبی آموزش حضوری و از راه دور ، هنوز باید با مشکلاتی روبرو شویم.

به طور خاص ، مقاله در مورد:
  • شکاف دیجیتالی – همه دانش آموزان یا همه مدارس به اینترنت ، رایانه یا تلفن های هوشمند دسترسی ندارند. در برخی موارد هم دسترسی وجود دارد ، اما محدود است. بنابراین لازم است که روی این ابزارها سرمایه گذاری کنیم و دولت ها و انجمن ها بتوانند طرح ها و برنامه هایی را برای حمایت از اجرای آموزش الکترونیکی و به طور خاص ، آموزش ترکیبی ترویج دهند.
  • نیاز به انطباق معلمان. کارکنان باید روش تدریس خود را تغییر دهند و از آنها خواسته می شود مهارتهای بنیادی فن آوری و دیجیتال را برای پاسخگویی به این چالش داشته باشند. از این نظر ، روش تدریس پیچیده تر و متنوع خواهد بود ، زیرا منحصراً به کلاس محدود نخواهد شد و همچنین در یک فضای مجازی وارونه (کلاس معکوس) ، با تمام آنچه که این بدان معنی دارد ، انجام می شود. این بدان معناست که معلمان باید بیش از هر زمان دیگری درگیر شوند ، به عنوان راهنما عمل کنند ، از شخصی سازی طرفداری کنند و روش ها را با نیازهای هر یک از دانش آموزان سازگار کنند.
  • تغییر رویکردی که موسسات باید در پیش بگیرند ، عمدتاً به سمت روشهای یادگیری استاندارد شده است. اکنون آنها باید رویکرد خود را تغییر دهند و از اعتماد به حفظ خود منصرف شوند و بر انتخاب اطلاعات مناسب و توانایی های آموزشی دانش آموزان تمرکز کنند. آینده به سمت محیطی عملی تر از نظری پیش می رود که در آن شما یاد می گیرید که در گروه های کاری انجام وظایف ، حل مشکلات ، کار و عملکرد را انجام دهید.
سخن پایانی

سرانجام ، سوال این نیست که آیا یادگیری ترکیبی تلفیق و پذیرفته می شود ، زیرا هم اکنون اتفاق می افتد. سوال این است که این روند چگونه پیش خواهد رفت. در بسیاری از موارد ممکن است به عنوان یک راه حل موقتی دیده شود ، اما پس از پایان بدترین حالت ، این گزینه ی اصلی در سیستم های اصلی آموزشی در سراسر جهان خواهد بود. در حقیقت ، ممکن است هر مرکز آموزشی و هر سازمانی متناسب با شرایط و نیازهای خود ، این روش را شکل دهند و به مرور زمان تصمیم بگیرند که آیا آموزش حضوری یا آموزش از راه دور را در اولویت قرار می دهند.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :